Tässä maassa voit sanoa mitä haluat
”Feministikuplastani katsottuna on vaikea käsittää, mistä nousee tarve kutsua ministeriä jääprinsessaksi. Sen täytyy olla pelkoa. Pelätään, ettei saada enää olla kuninkaita. Pelätään patriarkaalisen järjestelmän hajoamista, mikä on sääli, sillä toteutuessaan tasa-arvo parantaa kaikkien asemaa”, kirjailija Eveliina Talvitie sanoi Helsingin Sanomien haastattelussa (HS viikko 29/2019).
Jääprinsessa viittaa tietenkin sisäministeri Maria Ohisaloon, johon liittynyt jääprinsessa-keskustelu ei jäänyt Talvitieltä huomaamatta. Talvitie on huomannut, että tätäkin keskustelua yritetään sosiaalisessa mediassa vaientaa. Jos ihminen kertoo, että jokin asia on väärin, ja hän ottaa siihen kantaa, hänen tulkitaan pahoittaneen mielensä, eli kritiikki pienennetään tunnereaktioksi.
Ohisaloa ei voi ohittaa kuittaamalla hänet pelkäksi kympini tytöksi. Sen huomaa jokainen joka vaivautuu tarttumaan vaikkapa Ville Lähteen ja Johanna Vehkoon toimittamaan kirjaan Jakautuuko Suomi? Siihen sisältyy monia kiinnostavia esseitä. Yksi parhaista on Maria Ohisalon ”Hiljaisuutta tavaratalojen välissä”, joka avaa Itä-Suomen yliopiston Kaksi Suomea – kasvaako eriarvoisuus? -hanketta, jossa selvitettiin miltä köyhyys näyttää objektiivisesti tarkastellen ja miltä se tuntuu subjektiivisesti koettuna. Kaksi Suomea tutki myös sitä, miltä erilaiset arjen todellisuudet ja eriarvoisuus vuoden 2016 Suomessa näyttävät valokuvan kautta.
Talvitie on julkaissut tällä vuosikymmnellä neljä tasa-arvoa käsittelevää tietokirjaa. Teoksessa Keitäs tyttö kahvia (2013) naispoliitikot kertovat usein kivikkoisesta matkastaan yhteiskunnallisen päättämisen huipulle. Sen jälkeen ilmestyivät naisen maineeseen pureutuva Hieno vai huono, omaelämäkerrallinen Miten helvetissä minusta tuli feministi? sekä yhdessä Maryam Abdulkarimin kanssa tehty keskustelukirja Noin 10 myyttiä feminismistä.
Nyt Talvitie on julkaissut esikoisromaaninsa Kovakuorinen (2019) ja nauttii fiktion luojan vapaudesta. ”On huumaava tunne, kun kukaan ei voi sanoa, ettet voi kirjoittaa noin tai näin. Annoin vaan mennä”, hän sanoo.
Ymmärrän tunteen. Joskus olen itsekin ajatellut, että minun luonteellani olisi parempi heilua kirjallisuudessa kuin politiikassa: ”näissä molemmissa olen aloittelija / sillä en ole syntymävälkky / en kirjallinen mozart”, kuten runoilija Arja Tiainen kirjoitti kokoelmassaan Saatanan tytär (1977).
Tässä maassa voit sanoa mitä haluat, koska kukaan ei kuitenkaan kuuntele. Tässä maassa voit yrittää kirjoittaa runon, joka ei keksi mitään eikä pyytele anteeksi. Tiainen ja muutama muu on sen tehnytkin.
Uskomatonta minkälaista itkua on tullut yhdestä ”jääprinsessa” sanasta, mutta kaikestahan nykyään loukkaannutaan, varsinkin feministien taholla.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä ne loukkaantujat ovat ihan muilla tahoilla. Mutta kiitos kommentista kuitenkin.
Ilmoita asiaton viesti
Minun käsittääkseni ne jotka tuosta sanasta loukkaantuivat, ovat juuri vihreitä feministejä.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä, ja syystä. Ohisalossa ei ole muuta jäistä kuin jäätävä asiaosaaminen. Kirjoitin näin: ”Jos ihminen kertoo, että jokin asia on väärin, ja hän ottaa siihen kantaa, hänen tulkitaan pahoittaneen mielensä, eli kritiikki pienennetään tunnereaktioksi.”
Ilmoita asiaton viesti
Jääprinsessa sopii nimikkeenä sitten, jos hän osallistuu Dancing on Ice -kisaan ja esittää ohjelmassaan prinsessan roolin.
Ilmoita asiaton viesti
Olisko Elovena mannekiini parempi ?
Ilmoita asiaton viesti
Ihan yhtä huono.
Ilmoita asiaton viesti
Aivan tosi, tässä maassa saa sanoa mitä haluaa. Ainakin niin kauan kun löydät huvisi tavallisten suomalaisten pilkkaamisesta esim. alkoholisteiksi tai syyttelemisestä esim. rasismista. Sellaista suvaitaan. Kaikki muu sen sijaan saattaa olla jyrkästi kiellettyä.
Vallanpitäjien suurin oivallus on siinä, että emme koskaan voi etukäteen tietää mikä lausahdus tullaan tulkitsemaan vihapuheeksi eikä siis enää kuulukaan sananvapaden piiriin. Pelko pitää tyhmän kansan varpaillaan, pelko siitä että mikä tahansa varomaton lipsahdus voi viedä leivättömän pöydän ääreen, joskus jopa huolella harkittu viestikin.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo kyllä kuulostaa jo aika vainoharhaiselta.
Ilmoita asiaton viesti
”vainoharhaiselta”
Vainoharhaisuus on joskus terveellistä ja auttaa pysymään hengissä. Suomessa ei ainakaan vielä ole mielipidevankeja, mutta työelämässä ja täällä Puheenvuorossa väärät mielipiteet ovat aiheuttaneet pahoja ongelmia.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, olen huomannut että minulla on joidenkin mielestä vääriä mielipiteitä, ja jotkut ovat tehneet parhaansa aiheuttaakseen minulle ongelmia. Onneksi ainakin toistaiseksi kovin heikolla menestyksellä.
Ei ole pelkoa siitä että Suomeen olisi mielipidevankeja tulossa. Unkarin, Puolan tai Venäjän tie ei ole Suomen tie.
Ilmoita asiaton viesti
#6
Unkarin, Puolan tai Venäjän tie ei ole Suomen tie.
………………………
Jos persut pääsevät valtaan niin on.
Heidän kaksinaismoralisminsa on äärimmäisen läpinäkyvää.
Ilmoita asiaton viesti
”The question is not if you are paranoid, it is if you are paranoid enough.” – Anonymous
Vapaasti suomennettuna:
”Kysymys ei ole siitä oletko vainoharhainen, kysymys on siitä oletko riittävän vainoharhainen.”
Ilmoita asiaton viesti
No, minä en ole ollenkaan vainoharhainen. Toivottavasti se riittää.
Ilmoita asiaton viesti
#15
Olen lukutaitoinen, en vainoharhainen.
Ilmoita asiaton viesti
Tulee mieleen kanki Kaikkonen. Sika TIMO, Timo järvilahti. Mikko alkio olmi. Mauri Pekkarinen terrieri. Tytti isohookana-asumaata kalkkarokäärme. Tiku ja taku Kimmo Sasi Ben z. Jne…..
He tosin eivät olleet vihreitä feministejä. Muuta eroahan tässä ei ole.
Ilmoita asiaton viesti
Katainen=Käteinen
Matti ”lautakasa” Vanhanen
Timo natsipossu Soini
Mitäs muita näitä nyt on? Niiden normi natsi ja pelle ynm. nimityksien lisäksi..
Isoin ero on, että nämä jätkät ei jaksanut näistä ottaa hernettä nenään, vaan toikaisivat että kyllä puhetta maapallolle sopii..
Ilmoita asiaton viesti
Vanhanen on kyllä hyvä huono esimerkki. Jätkähän otti ja haastoi oikeuteen entisen heilansa joka kirjoitti miehestä hätkähdyttävän paljastuskirjan. Siitä kävi ilmi muun muassa se, että Matti tykkää perunasta. Käräjillähän sitten piti selvittää onko ministerilä oikeutta yksityiselämään. Että jos joku on prinsessa niin Matti Vanhanen. Se imuroi herneen nenäänsä vaikka millaisen patjakasan alta.
Ilmoita asiaton viesti
Totta, mutta nimiä on annettu.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt blogisti puhuu höpöjä ja levittää perätöntä tietoa. Niin helposti se käy kun tunne ja uskomukset vievät. Blogistin kannattaakin tarkistaa kenestä Vanhanen jätti tutkintapyynnön.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä blogissa ei ollut kyse Vanhasesta. Mutta jos tälle sivupolulle nyt halutaan mennä, niin olkoon: vuonna 2007 Vanhanen nosti oikeusjutun entistä naisystäväänsä vastaan. Syynä oli kyseisen heilan juorukirja, jossa Vanhasen lempiruoka paljastettiin koko kansalle. Oman kertomansa mukaan Vanhanen tahtoi lisäksi selvittää, onko poliitikolla yksityisyydensuojaa vai ei. Lakituvassahan sellainenkin seikka näppärimmin tutkitaan.
Ilmoita asiaton viesti
Oliko tuo lempiruoka oikeusjutun oleellinen asia, vai miksi nostit sen esiin ensimmäisenä? Solvaamistarkoituksessa?
Ilmoita asiaton viesti
Minulle ei totta puhuen koskaan ollenkaan valjennut mistä muusta siinä oikeudenkäynnissä oli kyse kuin Vanhasen pikkumaisuudesta. Jos tuntisin heidät henkilökohtaisesti, olisin neuvonut heitä lopettamaan riitelyn. Todennäköisesti molemmat olivat enemmän tai vähemmän väärässä. Niinhän se yleensä pariskuntien kesken tahtoo olla, eikä siinä tavallisesti lakimiestä tarvita.
Nämä on aina aika surullisia juttuja nämä kun julkisuudenkipeä nuori nainen ihastuu vanhempaan mieheen jolla on rahaa ja valtaa. Vähän niin kuin Tuksu ja Kanerva. Jos kivi putoaa munan päälle, sääli munaa. Jos muna putoaa kiven päälle, sääli munaa. Kanerva on edelleen kansanedustaja ja Tuksulla ei kai mene kovin hyvin vieläkään.
Ilmoita asiaton viesti
Eli sinulla oli vain solvaamistarkoitus?
Ilmoita asiaton viesti
Ei tietenkään ollut. Luitko koko tätä juttua ollenkaan? Tai mitään kommenttejani tässä ketjussa?
Ilmoita asiaton viesti
Lamminpää kirjoitti:
”vuonna 2007 Vanhanen nosti oikeusjutun entistä naisystäväänsä vastaan. Syynä oli kyseisen heilan juorukirja, jossa Vanhasen lempiruoka paljastettiin koko kansalle. ”
Ja kun Lamminpää jäi valheesta kiinni, niin hän vaikenee…
Ilmoita asiaton viesti
Edelleenkään en ole jäänyt kiinni valheista. Ei kukaan muista niin tarkkaan kahdentoista vuoden takaisia joutavia käräjöintejä. Pointti oli se että Vanhanen osoittautui pikkusieluiseksi pelkuriksi, ja niitähän täasä maassa nykyään riittää.
Vaikeneminen johtui siitå että minulla on muutakin tekemistä kuin roikkua netissä. Meillä on vieraita Unkarista ja olisi se aika epäkohtelias isäntä joka kommunikoisi vain virtuaalisten ystävien kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoituksellahan sinä valehtelit, vai oliko se Vanhasen lempiruoka nyt sitten syy vai ei?
Ilmoita asiaton viesti
Se oli ironiaa. Se on kyllä siitä vaarallinen laji että se edellyttää vastaanottajalta kykyä ja halua ymmärtää vitsi. Olen usein sortunut yleisön yliarviointiin, mutta tätä tapaani en aio parantaa. Ei se niin loukkaavaa ole kuin lukijan aliarviointi. Lukijallakin on aivot, joskus jopa käytössä.
Ilmoita asiaton viesti
Ensin et muistanut, nyt se oli ironiaa ja mitähän seuraavaksi?
Valehteleminen on siitä vaikea laji, kun siitä selittelyjen lisääntyessä jää yleensä kiinni.
Ilmoita asiaton viesti
Aivan, näinhän eräälle joensuulaiselle kummallispoliitikolle tänään kävi.
Ilmoita asiaton viesti
Suski Ruusunen paljasti asioita Vanhasen seksikäyttäytymisestä.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvänen aika, oliko niillä seksiä? Se on kyllä aika erikoinen juttu. Ei meilläpäin sellaista harrasteta. En tiedä mistä tuo poika meille putkahti. Ikinä en ole nainut enkä toista kertaa nai.
Jos tuota perunavertausta nyt pitää rautalangasta vääntää tai perunankuorimaveitsellä purkaa, niin se tarkoitti juuri tätä: melkein kaikille peruna maistuu, eikä se nyt niin iso asia ole millaisena kukin perunansa haluaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kuitenkaan pidä jakaa väärää tietoa oli blogissa kyse mistä tahansa. Vanhanen teki tutkintapyynnön kustannusyhtiön toimista. Ruususta hänen tutkintapyyntönsä ei koskenut eikä hän koskaan haastanut Ruususta oikeuteen eikä vaatinut tältä mitään.
Totuudessa kannattaa pysyä oli aihe mikä tahansa ja poliittiset inhokit keitä tahansa.
Ilmoita asiaton viesti
Tyypillistä Mika Lamminpäätä ( vihr.).
Faktat kateissa.
Ilmoita asiaton viesti
Mahtavaa saivartelua. Suosittelijat eivät ole yllätys.
Olisi suotavaa että kommentoijatkin pysyisivät blogini aiheessa vaikka kuinka kiukuttaisi.
Ilmoita asiaton viesti
Siikala taitaa tarkoittaa, että Vanhanen teki tutkintapyynnön kirjan kustantajasta (Etukeno Oy), eikä Susan Kurosesta. Mutta tuo yliherkkyys ei siitä mitenkään vähene.
Ilmoita asiaton viesti
En tiennyt tuosta oikeudenkäynnistä.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, minä tiesin. En toki kaikkia yksityiskohtia siitä muistanut. Onhan siitä jo monta vuotta aikaa, eikä se nyt tämän puhenvuoron kannalta niin olennaista ole, että olisin viitsinyt yksityiskohtia ruveta penkomaan. Hupaisaa sinänsä miten helposti jotkut valehtelijaksi väittävät.
Ilmoita asiaton viesti
Ettei nyt vaan olisi, jälleen kerran, loukkaantumis -kynnystä viety aivan uudelle tasolle?
Ilmoita asiaton viesti
Blogin pitäjä on kyllä suutahtanut omiin todella törkeisiin puheisiinsa puuttumisesta.
Ilmoita asiaton viesti
Muuten oikein, mutta en ole suutahtanut enkä puhunut törkeitä.
Ilmoita asiaton viesti
No kuinkas se olikaan Huhtasaaren kanssa?
Kuinkahan kauan tämä pysyy?
Ilmoita asiaton viesti
Ei minkään YIT:n tai Otavan ylin johto osallistu tänne, vaan pikku-ukkoset, ”mikaelit” ja ”viänäset lahden takaa” yrittävät saada muita juoksemaan yhteen suuntaan kuullakseen taputuksia päänsä päältä.
Sillä tavalla yhden totuuden yhteiskunta syntyy. Omistaja, so. näkymätön käsi, muka päättää. Aletaan uskoa, ettei vaihtoehtoja ole, vaikka ihmisellä on heti aamusta alkaen silmät avattuaan edessään joka päivä valinnan mahdollisuuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Yhden totuuden yhteiskunta löytyy tuolta itärajan takaa. Tai Lähi-idästä. Unkarista ja Puolasta yritetään kovasti tehdä sellaisia myös. On se kommunismin aiheuttama trauma niin vaikea.
Ilmoita asiaton viesti
Olen saanut paljon vaikutteita italialaisten antifasistien itsekritiikistä koskien -30 lukua. Ei kannata olla täälläkään sinisilmäisiä kun sanotaan että omistaja päättää. On pakko.
Ilmoita asiaton viesti
Sisäministeri Maria Åkerblom on väitöskirjassaan esittänyt, että ihmisten koettu hyvinvointi riippuu siitä, miten hyvin he vastaavat ympäröivän yhteiskunnan ”laatuvaatimuksia”, sitä mitä kulloinkin koetaan normaaliksi. Näkemys on erittäin autoritaarinen ja epävaihtoehtoinen.
Ilmoita asiaton viesti
Korjaus edelliseen. Po. ”sisäministeri Maria Ohisalo”. Maria Åkerblom olikin se toinen unissasaarnaaja eikä suinkaan ollut poliisiministeri vaan päinvastoin joutui vankilaan lahkon epäselvyyksistä.
Ilmoita asiaton viesti
Oletko siis vieläkin prinsessamaisesti loukkaantunut siitä, että hänet paljastettiin epärehelliseksi huijariksi ja valemaisteriksi?
Ilmoita asiaton viesti
Ei tässä ole siitä kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
Taisit arvata aivan oikein.
Ilmoita asiaton viesti
Eipä tainnut. Kyse on kommentistasi koskien Laura Huhtasaarta.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä ei ole sanaakaan Huhtasaaresta.
Ilmoita asiaton viesti
Loukkaantuminen on tietysti subjektiivinen kokemus, mutta jostakin syystä näyttää siltä, että varsinkin vihreillä ja vasemmistoliitolla tuo kaikesta loukkaantuminen on siirtynyt jo aivan uudelle levelille. Eli ihan kaikesta voi näköjään loukkaantua, mikä täysjärkisestä ihmisestä tuntuu käsittämättömältä.
Pienen pieni esimerkki:
1. Jos vihreän puolueen ministeriä kutsutaan jääprinsessaksi, niin siitä suivaantuvat kaikki vihreän puolueen miesoletetut hangaroundit + vasemmistoliitto, ja se heille suotakoon.
2. Jos Kiira Korpea kutsutaan jääprinsessaksi, niin siitä ei suivaannu kukaan, vaan kaikki täysjärkiset suomalaiset ymmärtävät mistä puhutaan ja pitävät tuota positiivisena ilmaisuna.
Hohhoijaa…
Ilmoita asiaton viesti
Ihan kiva, jos Hårdin tuttavapiiriin kuuluu joku täysjärkinen. Voimia hänelle!
Ilmoita asiaton viesti
#35
Kukas sinut ulos päästi?
Ilmoita asiaton viesti
Kun voin sanoa niin haista paska.
Ilmoita asiaton viesti
Totta kai voit sanoa, jos se on mielestäsi rakentavaa keskustelua. Älä sitten uhriudu jos sinua ei kukaan sen jälkeen enää ihan täysjärkisenä pidä.
Ohjeita keskusteluun
Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai muuhun henkilökohtaiseen ominaisuuteen liittyviä asiattomia viestejä.
Älä solvaa ihmistä tai yhteisöä. Älä puutu luvatta toisten ihmisten yksityiselämään.
Älä haasta riitaa.
Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
Valheellisen tai perättömän tiedon levittäminen on kiellettyä.
Rikokseen tai väkivaltaan kehottavat viestit ovat kiellettyjä.
Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
Älä mainosta.
Älä käyttäydy häiritsevästi. Älä huuda, eli käytä isoja kirjaimia.
Älä jankkaa. Tarkoituksellista keskustelun pilaamista ei suvaita.
Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.
Voit julkaista toisen ottaman kuvan vain, jos tiedät sinulla olevan lupa käyttää kuvaa blogissasi.
Voit kirjoittaa tarpeen mukaan www-osoitteita keskusteluihisi. Järjestelmä muuttaa automaattisesti www-osoitteet linkeiksi.
Ilmoita asiaton viesti
No, kakka sitten.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo oli siis parasta mihin pystyt. Otan osaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jo tuo, älä haasta riitaa, pyyhkii pois erimielisyyden, oikeuden olla eri mieltä.
Mitä eroa on riidalla ja erimielisyydellä??
Ilmoita asiaton viesti
Mietipä sitä.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, olen itse myös huomannut että täällä saa sanoa mitä vain.
Esim. Ruotsissa tapahtuu mielenkiintoisia poksahduksia ja monikulttuurisia yhdyntöjä tai väkivaltaa, media kirjoittaa ihmettelevään sävyyn: ”Mikä ihme Torbjörnia ja Örjania oikein vaivaa”
Kansalainen tulee ja kommentoi: TÄH!!
Poliittisesti vinoutuneet tulee sankoin joukoin: Vihjailetko sekin rasisti, natsi, sovinisti, homofoobikko.
Kansalainen vastaa: Heitä volttia käkikello!
Oikeus antaa 350 egen sakon kansalaiselle 😀
Ilmoita asiaton viesti
Herään joka aamu kuolemantuomioon
ja joka ilta minut armahdetaan uneen,
ainakin toistaiseksi. Kiitos.
Pentti Holappa
Ilmoita asiaton viesti
Taisi olla eka kerta miesmuistiin kun suosittelen Pekan kommenttia. Mistä kokoelmasta tuo Holapan runo on?
Ilmoita asiaton viesti
Runokokoelma 2012.
Ilmoita asiaton viesti
Holapan viimeinen runokoelma Norsun ääni ilmestyi muistaakseni 2003, onko tuo jokin koottujen runojen antologia?
Ilmoita asiaton viesti
Jos ei järjestävä seura tai blogisti ole poistanut kommenttia #41 huomiseen puoleen päivään mennessä, niin sitten lähdetään katsomaan rikosilmoituksen muodossa sitä, kuinka paljon yksittäistä ihmistä voidaan julkisella palstalla solvata.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi ihmeessä asettaa tuollaisia armorajoja, jos tietää olevansa vahvoilla? Eikun ilmo sisään välittömästi!
Ilmoita asiaton viesti
Vuosi sitten oli samanlainen tapaus, kun tämä sama henkilö nimitteli minua natsiksi joka kommentissaan. Silloin järjestävä seura poisti koko ketjun, kun ketjuun osallistunut lakimies tuli keskusteluun mukaan.
Nyt näköjään sama souvi jatkuu, eli ei kai tässä paljon vaihtoehtoja ole.
Ilmoita asiaton viesti
Juurikin näin. On turha kysellä mahdollisten näkijöiden määrää, kun tietää olevansa oikeassa. Kuvakaappauksia löytyy varmasti kaikesta asiaan liittyvästä ja koko ketjusta, joten anna palaa!
Ilmoita asiaton viesti
En ota enkä kaipaa kuvakaappauksia. Minulla on vielä kaikesta huolimatta pieni usko siihen, että jopa vihreät uskaltavat myöntää mokanneensa silloin kun ovat mokanneet.
Ilmoita asiaton viesti
OK, eli se siitä?
Ilmoita asiaton viesti
No ei todellakaan.
Ilmoita asiaton viesti
#77
Ei sattumalta kenelläkään sattuisi olemaan tallessa niitä Mäkisen minuun kohdistamia natsi -kommentteja?
Ilmoita asiaton viesti
En ole fiksoitunut teihin kumpaankaan, joten ei ole. Mikäli haluamasi eivät löydy, varmasti kaverisi voivat auttaa.Mutta yhtäkkiä näyttää mielipiteesi kaappauksien suhteen muuttunneen, miksiköhän? Ota itse heti kaappaus, jos uskot siitä olevan hyötyä. Niin minä teen…
Ilmoita asiaton viesti
Aina se harmittaa, kun uskoa ihmiseen löytyy, mutta nyt ei auta muu kuin..
Kävellä rikosilmoitus -tiskille ja tehdä rikosilmoitus kunnianloukkauksesta, koska Mika Lamminpään blogi -alustalla minua Esa Mäkisen -johdolla on haukuttu natsipoliisiksi.
Alustalla on satoja seuraajia, joten tämä tarkoituksella tehty kunnianloukkaus haittaa sekä siviili- että työelämääni.
Ilmoita asiaton viesti
Jätän tämän vain tähän.
Laki poliisihallinnosta, 15 f §
Poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon…
Ilmoita asiaton viesti
Minulle selvisi nyt sitten vihdoin totuus siitä mitä tapahtui Outi Maran kanssa tässä taannoin. Tästä minun blogistani oli ylläpito poistanut asiattoman kommentin. Tänään se tuli minulle hyväksyttäväksi. En hyväksynyt sitä, koska se oli asiaton. Asiattomat kommentit poistetaan ja se siitä. Jos on jotain noloa sanonut, niin siinäpä tulee sitten huomautus asiasta ja kantaa häpeänsä yksin ja parantaa tapansa.
Yritin vastata siihen, ja kone ilmoitti että kommenttia ei ole olemassa, ja antoi taas kaksi vaihtoehtoa: hyväksy tai hylkää. No, minähän hylkäsin, koska kuten joku sanoikin, olen osittain vastuussa siitä mitä minun alustallani sanotaan. Viime kädessä vastuu on kuitenkin ylläpitäjällä eli Uuden Suomen päätoimittajalla.
Jos olisin samanlainen kummallispoliitikko kuin Outi Mara, olisin hyväksynyt kommentin niin että se olisi uudelleen tullut näkyviin. Olisin myös irrottanut sen asiayhteydestään, kehystänyt harhaanjohtavalla kauhistelulla sekä jakanut sen twitterissä ja Suomen uutisissa. Odotan yhä että Outi Mara pyytää minulta anteeksi.
Ilmoita asiaton viesti
Oli Lamminpäältä fiksu teko poistaa natsi -solvaus -kommenttisi aikarajan puitteissa. Olin aamulla yhteydessä asianajajaan, ja olisi mielellään lähtenyt hoitamaan kunnianloukkaus -asiaa.
Eiköhän me jossakin vaiheessa käräjillä tavata, kun sinulla tuntuu olevan pakko -oire nimitellä minua julkisesti natsiksi.
Ilmoita asiaton viesti
On tämä vaan uhriutumisen kulttuuri sitten mennyt pitkälle, kannattaisiko nyt rauhassa antaa tunteiden tasaantua ettei aivan hysteerisenä ala sekavissa tunnetiloissa lätisemään pehmoisia?
”Ettei nyt vaan olisi, jälleen kerran, loukkaantumis -kynnystä viety aivan uudelle tasolle?” -Artturi Hård
Ilmoita asiaton viesti
Natsiksi syyttely julkisella alustalla täyttänee kunnianloukkaus -rikoksen tunnusmerkistön. Vai mitä mieltä Ap asiasta on?
Ilmoita asiaton viesti
Esa Mäkinen
Eikös sama koske opettajia ?
Sipoon Vihreiden listalta valtuustoon yrittänyt luokanopettaja Esa Mäkinen narisi Uuden Suomen puheenvuoropalstalla joutuneensa työnantajalleen päätyneen kantelun kohteeksi mielipiteistään. Kirjoituksessa ”Puheenvuoron huonot häviäjän nettihäirikköinä” hän valittaa, että joku hänelle tuntematon henkilö oli ilmoittanut koululle vetävänsä lapsensa pois Mäkisen opetuksesta, mikäli hänellä lapsia kyseisessä koulussa olisi. Syyksi hän sanoo Mäkisen vihervasemmistolaisuuden ja yleensäkin hänen räikeän puolueellisuutensa.
Puolueelliseen tapaansa Mäkinen ulisee: ”Ihmiset, jotka julkisesti vastustavat rasismia, äärioikeistolaisuutta, perussuomalaista aatetta tai ylipäätään antiliberaaleja, konservatiivisia nykyvirtauksia ovat monesti joutuneet häirintäkampanjoiden kohteeksi.”
Hän siis koettaa lavastaa kritiikin ”häirinnäksi” ja pitää työnantajalleen sähköpostitse toimitettua huomautusta ilmiantona sekä jatkaa: ”Yksityishenkilönä saan olla luonnonsuojelija, mustanvihreä ja uskonnoton tai persujen ym. niljakkaiden nykyilmiöiden rökittäjä ihan niin vapaasti kuin sielu sietää. Työpaikalla tehdään hommat sitten sovituissa raameissa.”
Asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, sillä Mäkinen toimii opetus- ja kasvatustoimen piirissä, jossa yksityinen ja julkinen yhdistyvät opettajan kokonaispersoonassa. Opettajalta vaaditaan tiettyä neutraaliutta ja kykyä sietää sekä edustaa kognitiivista moniselitteisyyttä. Niitä Mäkiseltä ei ole todellakaan löytynyt.
http://jukkahankamaki.blogspot.com/2016/11/mita-on…
Ilmoita asiaton viesti
Vai on Hankamäki yrittänyt selvää asiaa väännellä ja käännellä. Hänkin oli ennen ihan mukiinmenevä kasvatuksen vapauden filosofi, mutta sittemmin flippasi pahasti ja väärinkäyttää nyt oppimiaan akateemisia aparaatteja pimeyden puolella, perussuomalaisena. Eipä ole hänkään uskaltanut tulla tasaiselle, eli suoraan minulle esittämään noita näkemyksiään, vaan on kirjoittanut sanomisiani vääristelevän ja perättömän herjablogin minulle kertomatta. Tyypillistä persujen selkärangattomuutta ja pelkuruutta. Hankamäki näköjään pitää yksityishenkilönä tehdyn toiminnan takia työnantajalle lähetettyä ilmiantoa ja uhkailua vain ”kritiikkinä”. Juuri tällaisten niljakkeiden takia nyt ollaan tekemässä maalittamisesta rikollista. Vastenmielistä sekin, että Hankamäki näköjään käyttää minua hyväkseen oman narsistisen uhriutumisensa julistamiseen.
Esitäpä kuule Varsio vastaavat opettajia koskevat määräykset, kuin nuo jotka koskevat poliiseja siviilissä. Et pysty, koska sellaisia ei ole. Eli saan ihan vapaasti olla yksityisesti aktiivinen kansalainen haluamallani tavalla, vaikka sitten ruskeaoikeiston kiusankappale Puheenvuorossa. Työnantajani syyllistyy laittomuuteen, jos yrittää rajoittaa poliittista toimintavapauttani sen takia, mitä mieltä olen perussuomalaisista tai vaikkapa metsästyksestä. Itseasiassa työnantajani on velvollinen ilmoittamaan viranomaisille tietoonsa tulleista uhkauksista tms.
Onhan teillä väärässäolevilla häviäjillä toki oikeus olla sananvapaudesta nyreissänne.
…
Sinun, Varsio, pitäisi merkitä pitkä lainaus Hankamäeltä selvästi. Joku saattaa erehtyä luulemaan, että sinulla olisi ollut edellytyksiä tuottaa tuo teksti. Pitkässä kommentissasi on omaa panosta vain muutama sana.
Ilmoita asiaton viesti
Meinasin poistaa tuon Varsion möläytyksen mutta päätin sitten kuitenkin jättää sen näkyviin, koska muuten tuo sinun vastauksesi olisi mennyt saman tien. Se olisi ollut vahinko, sillä niin paljon se valaisee persujen ajattelua ja toimintaa. Narsistista uhriutumista ja raukkamaista maalittamista, sitähän se persuus on. Ei tuollaisella touhulla ole (ei ainakaan pitäisi olla) mitään tekemistä politiikan kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Vihavasemmisto koettelee rajoja. Toissapäivänä Vihavainen ryhtyi yht´äkkiä solvaamaan rasistiksi (jota Lamminpää tietysti peukutti). Twitterin puolella Husu Hussein solvaa kaikkia persuja äänestäneitä rasisteiksi (jännä muuten, ettei yksikään media ole tätä löytänyt, vaikka somen puolella ”myrsky” on päällä).
https://twitter.com/husu78/status/1152172072283410432
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki myrskyt vesilasissa asettuvat kyllä kun joku uusi Ruokolahden leijona tai natsitalo löytyy. Minullekin on twittuiltu eikä elämä siihen loppunut. Olen nyt jättänyt kaiken näkyviin ihan sen takia että poistaminen ei auta mitään. Joku hoopo on ehtinyt kuitenkin tekemään kuvakaappauksen ja jakaa sitä sitten twitterissä ja missä ikinä keksiikin. Tai tekee uuden blogikirjoituksen. Tai sekä että. Kaikki temput on jo nähty ja mikään ei tee enää mitään vaikutusta.
Suomalainen hiljaisuus ja luottamus ovat hienoja ja ihmeellisiä asioita. Nämä ovat vieneet suomalaisia paljon eteenpäin. Sata vuotta sitten Suomessa oli maailman tuhoisin sisällissota. Nyt me olemme kaikilla mittareilla (opetus, sosiaalinen hyvinvointi, kilpailukyky jne.) kymmenen kärkimaan joukossa tässä maailmassa. Sata menestyksen vuotta, kuvitelkaa! Käyttäkäämme rakentavasti näitä vahvuuksiamme. Lopetetaan loukkaantuminen ja räksyttäminen. Olemme varovaisia ja ujoja, mutta hiljainen ihminen ei välttämättä ole ujo. Hiljaisuus tuo mukanaan myös paljon etuja.
Ilmoita asiaton viesti
Voi olla että Suomen uutiset tai jokin muu valemedia kiinnostuu tuostakin. On ne vähemmänkin näkyvistä poliitikoista seonneet.
Ilmoita asiaton viesti
https://twitter.com/husu78/status/1152442347629637632
Ilmoita asiaton viesti
Olipas hyvä kommentti Husulta. Joskus näköjään twitterissäkin on jotain asiaa eikä pelkkää twittuilua.
Ilmoita asiaton viesti
No nyt se #41 poistui.
Ilmoita asiaton viesti
Osaakos joku sanoa, kuinka monta tuhatta seuraajaa tällä usarin palstalla on?
Ilmoita asiaton viesti
Ei osata, mutta poliisi osaa varmaan selvittää. Vai osaako sittenkään?
Ilmoita asiaton viesti
Juu saa ainakin solvata toista rasistiksi ilman mitään näyttöä ja Lamminpää peukuttaa.
Ilmoita asiaton viesti
No, Lamminpää kirjoittaa tolkuttomia Huhtasaaresta.
Ilmoita asiaton viesti
.
Ilmoita asiaton viesti
Edelleenkään en ole kirjoittanut mitään Huhtasaaresta. Koetahan ryhdistäytyä.
Ilmoita asiaton viesti
Totta. Kirjoitit Laurasta. Olen pahoillani että oletin että tarkoitit Laura Huhtasaarta.
Toki, on aika vaikea ajatella että täällä Laura ei tarkoittaisi juuri Huhtasaarta. Varsinkaan kun sinä kirjoittelet.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, olen huomannut, että sinun on vaikea ajatella. Tai edes lukea. Kun tässä blogissa ei edelleenkään ole mistään Laurasta puhunut kukaan muu kuin sinä.
Ilmoita asiaton viesti
Olenko sanonut että tässä blogissa?
Ilmoita asiaton viesti
Olenko puhunut yhdessäkään blogeistani mistään Laurasta?
Ilmoita asiaton viesti
Eipä tainnut olla sinun blogisi.
Koita nyt pinnistää muistiasi.
Ilmoita asiaton viesti
On meillä hauska täti
tuo äippä Joensuusta
kun täti mulle twittuilee
oot soikee onnesta.
”Kas näin!” hihkuu Jocke
ja Suomen uutiset
”Kas näin!” hihkuu Jocke
ja Suomen uutiset.
Eikö ole mukavaa että tänne pääset vielä kommentoimaan? Outi Maraa ilmeisesti hävettää niin paljon hänen kaksinaamaisuutensa paljastuminen, että hän on viimeisimmän vuodatuksensa kommentoinnin estänyt kokonaan.
Niille jotka eivät tiedä miten Suomen uutiset tähän liittyy, pieni selvennys: tuo puoluetuella eli veronmaksajien rahoilla ylläpidetty propagandatorvi, joka on erikoistunut valeuutisiin ja maalittamiseen ”MV-lehden” ja RT:n tapaan, julkaisi Outi Maran typerän twiitin kuin paremmankin uutisen.
Kommenttiosastolla olikin sitten varsinaisia kikkareita päästelty. Mahtavatko persut olla miehiä jotka vastaavat sanoistaan? Tällaista sontaa oli minusta kirjoitettu Suomen uutisissa:
”Ilmoita asiaton kommentti 44
Petri Salomaa
Vihainen•5 viikkoa sitten#92
Tämä ei ole vierasta kyseiseltä tyypiltä!
Anarkisti, joka on joka kerta provosoimassa ja häiritsemässä Turussa järjestettyjä isänmaallisten kansalaisten tilaisuuksia! Lisäksi todella agressiivinen ja useimmiten…mitä itse nähnyt….ollut joko kännissä/aineissa….tai molemmissa!!!
Sen sijaan Turun poliisia ei ole kertaakaan kiinnostanut kyseisen henkilön häiriökäyttäytyminen…. Voitte vaan kuvitella, jos sellaista tapahtuu isänmaallisten kohdalla!”
Aika jännää että poliisia ei kiinnosta puuttua sellaiseen mitä ei tapahdu. Suomen uutiset on muuten vastuussa tästäkin ”sisällöstä”. Äippä on hyvä ja menee kertomaan niille että valheita ei saa levittää. Vai onko Suomen uutisisssa eri säännöt kuin Uudessa Suomessa?
Kysyin tätä äipältä mutta ei se vastaa sanoistaan. Sen sijaan se ylpeilee sillä että sen asiattomuuksista tulee ylläpidolta huomautus.
Outi Mara ei osaa sanoa oikein edes sitä yhtä sanaa, joka hänen pitäisi nyt sanoa minulle: Anteeksi.
Täytyy myöntää, että vaikka minulla ei kovin korkeita käsityksiä persujen käytöstavoista ole koskaan ollutkaan, niin tämä joensuulainen kummallispoliitikko onnistui kyllä limboilemaan niittenkin odotusten ali. Hyh hyh.
Onneksi myötähäpeään ei kuole.
Ilmoita asiaton viesti
Haluatko ihan sanasta sanaan tekstin omasta kommentistasi?
Ilmoita asiaton viesti
Mistä kommentista?
Ilmoita asiaton viesti
Juuri siitä mistä on kysymys.
Pinnistä nyt muistiasi.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta on huvittavaa, että sinä ja Outi pillastuitte siitä, kun sanoin että Laura on ihan nätti mutta ei ihan viisas. Vihapuhetta! Naisvihaa! Kutsukaa poliisi!
Ilmoita asiaton viesti
Valehtelet, ethän sinä sanonut mitään ”nätistä”. Etkä tainnut sanoa mitään ”viisaudestakaan”.
Mitä enemmän poljet, sitä syvemmälle vajoat suohon.
Näinhän vihreä herrasmies toimii naisten kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Höpö höpö. Tiedät hyvin mitä tarkoitin. Käytin ehkä vähän karkeampia sanankäänteitä, mutta mitään tuon kummempaa se ei tarkoittanut. Kyllä sen kaikki tolkun ihmiset varmaan tajusivatkin.
Ei tässä ihan aikuisten oikeasti ole itseään suohon sotkeneet muut kuin Outi Mara ja hänen lakeijansa. Outi parka vain veikkasi väärää hevosta kun kuvitteli että jossain muuallakin kuin Suomen valeuutisissa pääsee uutiskynnyksen yli tuikituntematon varavaltutettuu joka twittuilee yhtä tuntemattomalle kulttuurilautakunnan varajäsenelle.
Se toinen kummallispoliitikko (en nyt muista sen nimeä) sentään onnistui maalituksessaan vähän paremmin kun rupesi taivastelemaan Abdirahim Husseinin twiittausta. Husseinin sentään joku tuntee niin jopa laatumediakin vähän kiinnostuu. Ainakin hetkeksi. Eiköhän sieltä joku Ruokolahden leijona tai natsilippu ikkunasta vielä löydy niin tämäkin myrsky vesilasissa menee ohi.
Ilmoita asiaton viesti
On käynyt täysin selväksi vihreän herrasmiehen suhtautuminen naisiin.
Törkeämpää saa hakea. Mitähän feministikaverit puolueessasi tuumaavat asiasta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei sinulle mikään ole käynyt selväksi. Mutta voithan sinä kysyä feministikavereitteni mielipidettä jos se niin paljon sinua kiinnostaa.
Minua kiinnostaa koska Jussi vastaa sanoistaan: ”On vaikea nimetä röyhkeämpää, kiittämättömämpää, vaateliaampaa, aggressiivisempaa ja kaikkinaisesta itsekriittisyydestä vapaampaa vähemmistöä kuin somalit. Kaikista muista, haasteellisistakin, ryhmistä nousee niitä, jotka kehottavat omiaan lopettamaan rasismiruikutuksen ja katsomaan peiliin. Vaan ei somaleista.”
Jussi Halla-aho on varmaan jo irtisanoutunut näistä mielipiteistä ja pyytänyt somaleilta julkisesti anteeksi harkitsemattomia kommenttejaan. Al-Taee ainakin on tehnyt niin mutta joidenkin on vaikea antaa anteeksi. Lieneekö väärän värinen rasisti? Irakilainen rasismi on sitä huonompaa rasismia?
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitatko tätä:
Mika Lamminpää 13.6.2019 15:48
”Kyllä, asiayhteys oli se sinun blogisi. Olisit vastannut siellä. Mutta ei, sinä irrotit kommentin ketjusta (taisit muuten poistaakin sen sieltä, jotta vääristely kävisi helpommaksi), laitoit sen twitteriin ja sitten vielä teit siitä uuden avauksen täällä. Ja sitten vielä siteeraat sitä tässä väärin. Et voi laittaa lainausmerkkejä kuin suoraan sitaattiin, ja sitähän tuo ei ole. Sen näkee jokainen joka tuon linkkisi vaivautuu avaamaan.
Koita nyt tyttö ryhdistäytyä. En minä Lauraa panisi vaikka sillä olisi suu teipattuna niin kuin siinä viime syksyn vaalimainoksessa. On se niin kuvottava ja ääliömäinen.”
Vai tätä..
Mika Lamminpää 12.6.2019 17:38
”Koska näissä prinsessapäiväkirjoissa näköjään halutaan puhua nimenomaan ulkonäöstä niin täytyy minunkin sitten sanoa, että olisihan se Laura ihan pantava, jos vain pitäisi suunsa kiinni.”
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos linkistä! Olitko muuten itse antanut tästä vihjeen Suomen uutisille vai onko niillä oikeasti niin kova pula oikeista uutisista että ne kirjoittaa siitä mitä joku tuntematon kunnallispoliitikko Turusta kirjoittaa yhtä tuntemattoman joensuulaisen varavaltuutetun blogissa?
”– Jatkat törkeätä kirjoittelua ja nimittelet jatkuvasti. Kirjoittamasi kommentti oli alkuaan ketjuunkin tarpeeton. Törkeä ja öyhöttävä. Pyytäisit anteeksi ja menisit eteenpäin, eräs keskustelija kirjoittaa.”
SUOMEN UUTISET ei kerro kuka on toimittaja ja siteeraa ”erästä keskustelijaa” ilman nimeä ja kuvaa mutta minua nimen ja kuvan kanssa. Haiskahtaa kaksoistandardilta ja maalittamiselta.
Lisää kuraa kommenttiosastolta:
”Reiska
Vihainen•5 viikkoa sitten#88
Lamminpää on tuttu Uuden Suomen Puheenvuoro-blogeista pitkältä ajalta. Aika iljettävää on kommentointi ollut siellä. Laura, josta hän puhuu, on tietysti tiedätte-kyllä-kuka.
Ilmoita asiaton kommentti 44
Petri Salomaa
Vihainen•5 viikkoa sitten#92
Tämä ei ole vierasta kyseiseltä tyypiltä!
Anarkisti, joka on joka kerta provosoimassa ja häiritsemässä Turussa järjestettyjä isänmaallisten kansalaisten tilaisuuksia! Lisäksi todella agressiivinen ja useimmiten…mitä itse nähnyt….ollut joko kännissä/aineissa….tai molemmissa!!!
Sen sijaan Turun poliisia ei ole kertaakaan kiinnostanut kyseisen henkilön häiriökäyttäytyminen…. Voitte vaan kuvitella, jos sellaista tapahtuu isänmaallisten kohdalla!
Ilmoita asiaton kommentti 100
Nimetön
5 viikkoa sitten#112
Joo, olen huomannut saman.Tyyppi kirjoittelee rivin tai parin tunteenpurkauksia ilman asiasisältöä.”
Tämäkin puheenvuoroni on varmaan rivin tai parin tunteenpurkaus ilman asiasisältöä?
”Vihreät! Tuomitsetteko naisvihan?
5 viikkoa sitten#5
Nyt siis löytyi se Suomenuutisten kommenttipalstoilla mellastava naisvihaaja.
Ilmoita asiaton kommentti 77
Nimetön
5 viikkoa sitten#17
Se olikin viherkommunistitrolli.”
Vieläkään en ole kirjoittanut mitään Suomen uutisiin. En ole edes lukenut sitä ennen kuin annoit vinkin. Kiitos siitä. Osoitit todeksi kaikki ikävimmät epäilykseni persuista. Olisin mielelläni ollut joskus väärässä teidän suhteen.
”Nimetön
5 viikkoa sitten#7
Onko täälläkin hilluva trolli kyseessä: ”Olen aina ihmetellyt joidenkin huonoa muistia. Vuonna 2015 persut oli hallituksessa”.
http://mikalamminp.puheenvuoro.uusisuomi.fi/270222-seksuaalirikokset-maahanmuuttovastaisuuden-keppihevosena”
”Aleksis Kova
5 viikkoa sitten#15
Mika Lamminpään kampanja-avaus demarinaisten Risto Rohkeaksi?
Ilmoita asiaton kommentti 68
Al-Tee
Iloinen•5 viikkoa sitten#18
Repesin totaalisesti!
Ilmoita asiaton kommentti 34
Nimetön
5 viikkoa sitten#27
Taitavat demarit palkita vain oman puolueen tekijämiehiä, mutta aina kannattaa kampanjoida…
Ilmoita asiaton kommentti 19
Nimetön
5 viikkoa sitten#220
Ei pidä paikkaansa. Kysyin Kumpula-Natrilta pitääkö olla eläinrääkkääjä, antisemiitti tai demari tullakseen valituksi Risto Rohkeaksi. Kumpula-Natrin vastauksen mukaan ei tarvitse olla demari.”
Joku sentään sanoi siellä jotain tolkullistakin nimimerkin suojissa:
”Nimetön
Hämmentynyt•5 viikkoa sitten#31
Että oikein lautakunnan varajäsen (vihr.) ja varavaltuutettu (ps). Tästäpä tuli valtakunnallinen uutinen.
Ilmoita asiaton kommentti 2
Nimetön
5 viikkoa sitten#35
Eikö näitä kommentteja tehdä aina kännissä ja läpällä? Ottaako joku ne tosissaan?
Ilmoita asiaton kommentti 4
Aleksis Kova
5 viikkoa sitten#211
Meinaako nimetön kirjoittaja että kyseistä henkilöä pitäisi syrjiä puoluekannan perusteella? Ainakin perussuomalaisten vastaavien kirjoitukset ovat kovasti kiinnostaneet mediaa ja niitä on laajasti uutisoitu.
Ei tuollaista kirjoittajaa voi ainakaan yhdenvertaisuuden kannattajaksi haukkua.
Ilmoita asiaton kommentti”
”Nimetön
Hämmentynyt•5 viikkoa sitten#33
Taitaa olla SUssa hieman juttupulaa. Turun kaupungin kulttuurilautakunnan varajäsen kommentoi jonkun kuntapolitiikon blogiin jotain tyhmää. Ja tästä on vaahdottu Uuden Suomen keskustelupalstalla jo pitkään. SU, aina ajan hermolla.
Ilmoita asiaton kommentti 5
Nimetön
5 viikkoa sitten#46
Jos kyseessä oli perussuomalainen naistenvihaaja, median lööpit huutaisivat hoosiannaa.
Ilmoita asiaton kommentti 34
Kervinen
5 viikkoa sitten#111
Laittakaa sos mediaan jakoon.
Ilmoita asiaton kommentti 1
Nimetön
5 viikkoa sitten#49
Mitä sinulle on sanottu siitä ettei someteta samaan aikaan kun vedetään liimaa puoluekokustauolla!!”
Mutta onpa yhdessä persussakin sen verran miestä että uskaltaa omalla kuvallaan ja nimellään tuolla Suomen uutissa öyhöttää. Öyhöttäähän se toki täälläkin:
”
Risto Jääskeläinen
5 viikkoa sitten#69
Vihreillä miehillä menee huonosti. Voi johtua myös B12-vitamiinin puutoksesta, tai muusta puutteesta. Vihapuhetta sitten pulpuaa sinne tänne.
Ilmoita asiaton kommentti 26
Nimetön
5 viikkoa sitten#214
Salaattia syömällä miesten munapussit surkastuvat, ja testossteronin tuotanto lakkaa. Lihansyönti on siis ratkaisevan tärkeää, ja B12 vitamiinin saanti taattava.
Ilmoita asiaton kommentti 4
Juha
5 viikkoa sitten#74
No nyt selvisi mihin niitä häirintäyhdyshenkilöitä tarvitaan vihreiden puoluekokouksessa, Lamminpää tuskin lienee ainoa lajiaan.
Ilmoita asiaton kommentti 20
vihreä vihapuhe
Vihainen•5 viikkoa sitten#81
Pitäisikö jonkun tehdä rikosilmoitus Mika Lamminpään vihakirjoituksista Uusisuomi palvelussa? Poliisin on syytä tutkia, onko Lamminpään kommentti täyttänyt kiihottaminen kansanryhmää vastaan rikoksen tunnusmerkistön.
Ilmoita asiaton kommentti 17
Nimetön
Vihainen•5 viikkoa sitten#86
No tee sinä se ilmoitus. Älä huuda muita apuun, kyllä voit itsekin jotain tehdä. Vai ootko suvakki?
Ilmoita asiaton kommentti 7
Ihmettelen
Hämmentynyt•5 viikkoa sitten#115
Luuletko että vihreät miehet ovat oikeustoimikelpoisia?
Ilmoita asiaton kommentti 5
Kaksoisstandardit
Vihainen•5 viikkoa sitten#83
Jännä juttu, että ei tunnu kiinnostavan iltaroskalehtiä, mutta jos Perussuomalainen pieraisee väärässä paikassa, niin siitä kirjoitetaan viikkokausia…
Ilmoita asiaton kommentti 26
Kervinen
5 viikkoa sitten#110
Se on vähän niinkuin Trumpin suhteen jokainen lausunto vääristetään ja sanaakaan Trumpin politiikan myönteisistä puolista ei kerrota kuten esim talouden huimasta kasvusta työttömyyden rajusta laskusta USAn osalle oikeudenmukaisista kauppatulleista NATO jäsenmaiden Velvollisuudesta maksa osuutensa NATOn kustannuksista jne.
Silti Suomi odottaa että jos idän suunnsta rytisee niin Trummpi apuvoimia lähettää?
Suomalaiset politiikot ja valtamedia on täysin järjettömiä ja mama merkeli ja macronin vallan alla, siis täysin järjetöntä alistumista ja oman kansan tuhoamista.
Lue koko kommentti
Ilmoita asiaton kommentti 10
kosanteri
5 viikkoa sitten#87
Eikö tuo törkyturpa sulkeudu vai pitääkö oikein pyytämällä anoa.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä ovat prinsessapäiväkirjat? Kuka on Laura?
Ilmoita asiaton viesti
Outi Maran toiminta näyttää meille hyvin kiihkoilijan ja fundamentalistin perusongelman. Hän näkee vain itsensä eikä tajua, että sama kohtelu koskee sitten kaikkia. Sitä kiihkoilija ei halua tajutakaan, sillä hän on vaatimassa itselleen vain vapauksia ja toisille vain rajoituksia. Hän ei koskaan ymmärrä, että lait ovat yleiskattavia ja koskevat samalla tavalla kaikkia. Hänen ajattelunsa kulkee tyyliin minä saan, mutta sinä et.
Ilmoita asiaton viesti
Ota aikuinen mies vastuu omista kirjoituksistasi ja lopeta se uhriutuminen. Sinä olet kirjoittanut törkyjä, sinä olet vastuussa omista sanomisistasi, ei kukaan muu. Tämä on julkinen alusta, jota voi lukea kuka vaan. Oikein toivonkin, että mahdollisimman moni lukee. Näkyvillä kaikki se, mitä sinä muista ihmisistä kirjoitat.
Ilmoita asiaton viesti
Älä viitsi käyttää sanoja joita et ymmärrä. Tässä mistään uhriutumisesta ole kyse. Milloin sinä otat vastuun tekemisistäsi ja käyttäydyt kuin aikuinen ihminen? Vasta sitten sinulla on varaa vaatia sitä muilta.
Tässä lisää makupaloja Suomen (vale)uutisten kommenttipalstalta:
”Jauhotuksia odotellessa
5 viikkoa sitten#148
Ei tästäkään melko törkeästä naisten halveeraamisesta ole kuultu muussa mediassa. Pitäisikö puoluetuet periä takaisin?
Ilmoita asiaton kommentti 10
Nimetön
Hämmentynyt•5 viikkoa sitten#195
No onhan tuosta ollut. Vaikkapa Uudessa Suomessa. Tosin tuo on jo vanha juttu mutta SUssa on juttupulaa.
Ilmoita asiaton kommentti 0
tep
Utelias•5 viikkoa sitten#155
Mielestäni ei ole mitään väärää sanoa jotakuta jääprinsessaksi, hyvän näköiseksi tai pantavaksi. Pitää sanoa asiat suoraan nii ku ne on.
Ilmoita asiaton kommentti 1
MITÄ, JOS JOKU MUU?
5 viikkoa sitten#157
Mitäpä, jos vastaavanlaisia
tekstejä kirjoittelisi joku muu kuin vihreä,
tai punavihreä?
Vaikkapa persu, tai kiivas kokoomuslainen?
No, tuontyyppisiä tekstejä
miehiset miehet
eivät kirjoittele.
Ilmoita asiaton kommentti 4
arkkoperstila
Iloinen•5 viikkoa sitten#158
Onkos tämä lämminpää hetero ,empä usko? Siitä tuo naisviha juontaa juttujen perusteella.., taitaa olla myös mielenterveyden ongelmia kuten näillä usein , vihernatsien käytöshäiriöt on selvästi lisääntymään päin
Ilmoita asiaton kommentti 13
Nimetön
5 viikkoa sitten#162
Eppu Normaali ottaa rajusti kantaa Suomen nykytilaan: sananvapauden arvo on bändin mukaan mennyttä – ”Mistään ei uskalla enää edes leikkiä laskea”
– Tai siis kyllä Suomessa saa yhä mielipiteitä olla, kunhan ne vaan ovat oikeita. Jos oma mielipide poikkeaa niin sanotusti yleisesti hyväksytystä tai vallalla olevasta, sitten kannattaa pitää suunsa kiinni. Ja siksi moni vaikeneekin, Pantse lisää.
Veljesten mukaan mopo on karannut käsistä esimerkiksi juuri maahanmuuttoa ja tasa-arvoa koskevissa keskusteluissa.
Ilmoita asiaton kommentti 11
Nimetön
5 viikkoa sitten#168
Ihan persujen hengenheimolaiselta kuulostaa. Tai toki teidän porukoissa kyllä yleensä toivotaan ihan vaan vihervasemmistoon kohdistuvia raiskauksia, jotenkin kierosti parempi ajatusko?
Ilmoita asiaton viesti
Sinun kirjoituksista nämä mielipiteet ovat. Minäkö olen vastuussa siitä, mitä sinä kirjoitat?
Ilmoita asiaton viesti
Olet vastuussa siitä mitä itse kirjoitat. Ja Suomen uutiset on vastuussa siitä henkilön menevästä trollauksesta mitä siellä julkaistaan ihan niin kuin Uusi Suomikin. Täällä sellaisesta lentää kyllä ulos, koska US noudattaa journalistin ohjeita ja on sitoutunut niihin. Suomen uutiset taas on tyhjäntoimittajien propagandatorvi.
Lisää kommenttiosaston papanoita Suomen uutisista:
”Leo
Hämmentynyt•5 viikkoa sitten#210
Vinksahtanut vihreä. Miten vihreät imevätkin tuollaisia puoleensa. Jonkinlainen vinksahtanut näkemyskeskiö jonka ympärillä pyörii hyväksikäyttäjien ryhmittymä.
Ilmoita asiaton kommentti 1
Jantteri
Hämmentynyt•5 viikkoa sitten#212
Kuinka se on ”naisvihamielistä” jos kehuu naista pantavan näköiseksi ja kuinka se on ”naisia halventavaa” kun puhuu yhdestä naisesta?
Älkää nyt hyvänen aika tekin lähde mukaan tähän puritaaniseen kauhistelukulttuuriin.
Ilmoita asiaton kommentti 1
kätsä kätevä
Vihainen•5 viikkoa sitten#215
Älä selitä. Kyseessähän on suora hyökkäys ja vielä henkilökohtainen. Jos ”mies” vastaisi sanoistaan, olisi syytä hänen ja myös vihreitten miettiä edustuskelpoisuutta. Kyseesä ei ole puritaaninen kulttuuri, eikä kauhistelua vaan paljonpuhutun vihapuheen havainnointi myös vihreitten suunnalta.”
Ilmoita asiaton viesti
Ole yhteydessä suomen uutisiin ja pyydä korjausta ”valhellisiin uutisiin”, jotka olivat siis suoria kopiota omista kirjoituksistasi. Mitä sie miulle meuhkaat?
Ilmoita asiaton viesti
Mikset sie vastaa kysymyksiin? Edes siihen että olitko itse se joka Suomen uutisille tuosta twiitistäsi ilmoitti?
Pannaanpa lopuksi kun sie tästä murteen käytöstä niin tykkäät niin malliksi olla-verbin taivutus pohojalaasittain:
Moon oikias.
Soot vääräs.
Soon kans vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Noon aivan mettäs.
Anteeksi on pyytää vaikeaa, kuten Tapani Kansa lauloi. Sorry seems to be the hardest word. Olikohan se Chicagon biisi alunperin?
Ilmoita asiaton viesti
Minun pitää pyytää anteeksi sinun törkykommentteja? Ota yhteyttä vihreään lankaan.
Ilmoita asiaton viesti
Luulenpa että Vihreää lankaa ei kiukutteleva kummallispoliitikko kiinnosta.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan mahtavaa että äippä ei koskaan irrota mitään kommentteja asiayhteydestään! Eikä ainakaan kirjoittele sen ympärille harhaanjohtavaa disinformaatioa säestämään teeskenneltyä moraalipaniikkiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Outi, luitko uusimman Hesarin kuukausiliitteen? Janne Saarikivi kertoi siinä miten somekohu synnytetään. Se meni näin:
1. Lausunto irrotetaan kontekstistaan.
2. Lausunto esitetään mahdollismman huonossa valossa.
3. Tahoja vaaditaan irtisanoutumaan lausunnosta.
Sinähän yritit ihan oikeaoppisesti synnyttää somekehun tänä kesänä. Vahinko vain, että joensuulainen kummallispoliitikko ja yhtä tuntematon turkulainen eivät kiinnosta mitään oikeaa mediaa. Ainoastaan Suomen uutiset oli kyllin nolo tarttuakseen tuohon täkyyn. Varmaan harmittaa kun veikkasit väärää hevosta.
Tiedän kyllä ettet pyydä minulta anteeksi, sehän osoittaisi että sinulla on jonkinlaisia käytöstapoja ja jonkinlainen selkäranka. Se on tietysti persulta liikaa vaadittu. Olisin vain mielelläni ollut edes yhden persun suhteen väärässä edes kerran. Edes vähän.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole olemassa niin paksua valhetta tai järjetöntä väitettä tai syytöstä, ettei sitä joku uskoisi tai muuten vaan eteenpäin levittäisi. Kaikista asioista pitää pystyä keskustelemaan avoimesti ja rehellisesti. Saa kyseenalaistaa ja olla eri mieltä. Itsekään en taatusti saisi kunniamainintoja ylenpalttisesta poliittisesta korrektiudesta tai itsesensuurista. Ilkeys valehtelusta puhumattakaan ei kuitenkaan ole rohkeutta, eikä hyvääkään asiaa edistetä valheilla ja loukkauksilla. Kunnioitus toisiamme kohtaan on kaiken kanssakäymisen lähtökohta, rehellisyys ja faktoissa pysyminen perusta vastuulliselle politiikalle.
Ilmoita asiaton viesti
Ota yhteyttä ammattiauttajaan. Kaksinaamaisuutesi ja tekopyhyytesi vaikuttaa suorastaan patologiselta. Pyytäisit anteeksi ja menisit eteenpäin, eräs keskustelija kirjoittaa. Minä en kuitenkaan pidättele henkeäni, happi loppuu ennen kuin Outi Mara ymmärtää hävetä likaisia temppujaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse.” (Paavo Haavikko)
Ilmoita asiaton viesti
Olin aikanaan Vihreiden maksava jäsen. Sittemmin luovuin, koska törmäsin puolueessa yhä useammin tunteiden varassa kulkevaan fanaattisuuteen, joka oli minulle perin vierasta, koska kuuluin vihreisiin tieteen ja teknologian ryhmän kautta.
Ehkä eniten minua jäi vaivaamaan vihreiden miesten suunnaton ylimielisyys ja ilkeys, joka ei aivan vierasta ole täällä Puheenvuorossakaan.
Onneksi sota ja vihreät eivät yhtä miestä kaipaa. Ja kun ei kuulu mihinkään lahkoon on paljon helpompi vaaleissa äänestää.
Ilmoita asiaton viesti
No jos rehellisiä ollaan – ja ollaanhan me, ainakin jotkut meistä – niin persut ne tunteen varassa kulkevia fanaatikkoja ovat. Jos minulla joskus oli tämän asian suhteen jotain epäilyksiä, niin viimeistään tänä kesänä ne karisivat, ja syyt olen kertonut tuossa ylempänä. Ei minulla mitään sanottavaa persuista enää ole, eikä tämä blogi edes käsitellyt heitä vaan sanavapautta yleisellä tasolla (se on muillakin kuin persuilla), mutta he ovat sellaista sakkia että he suuttuvat jos joku muukin sanoo että tässä maassa saa sanoa mitä vain, koska kukaan ei kuuntele. Ei ne kuuntele eikä ymmärrä, mutta ne osaa tehdä kuvakaappauksia. Ne muuta ei tee kuin twittuilee eikä sitäkään tyylikkäästi.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä minua ainakin kuunnellaan, otan kohteliaisuudeksi kun poistat tekstejäni. Matkailu avartaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan sama miten otat. Mun blogi, mun säännöt.
Tässä puheenvuorossa olleita asioita ei oikeastaan kukaan ole kommentoinut mitenkään, mutta on tässä metakeskustelussa ollut oma kiinnostavuutensa. Ennen minua moitittiin siitä, että poistan asiattomia kommentteja. Nyt minua moititaan siitä että en poista niitä.
Olen yrittänyt kirjoittaa niin ympäripyöreitä, ylinättejä ja ketään ärsyttämättömiä puheenvuoroja kuin suinkin osaan. Aina ei voi onnistua eikä edes joka kerta. Niinpä olen tullut siihen tulokseen, että on ihan sama mistä kirjoitan ja mitä kirjoitan. En välitä toisten luulemisista enää mitään. Kirjoitan automaattisesti mitä sattuu. Suuttukoon kuka suuttuu. Jotkut suuttuu joka tapauksessa, teinpä mitä tahansa tai jätin tekemättä.
Olen liian vanha välittämään siitä mitä minusta puhutaan, sillä ihmiset puhuu joka tapauksessa, sanoinpa tai teinpä mitä tahansa. Minusta puhutaan paljon takanapäin, ja pelkkää hyvää. Ja jos muuta puhutaan, se ei kerro minusta mitään mutta näitten tomppelien arvostelukyvystä kaiken.
Ilmoita asiaton viesti